הפרעת קשב וריכוז – טיפול בהפרעת קשב וריכוז

ביופידבק קשב וריכוז

מהי הפרעת קשב וריכוז?

הפרעת קשב וריכוז הינה תופעה נפוצה מאוד באוכלוסיה שאת סימניה אנו רואים אצל ילדים אבל גם אצל מבוגרים שמפאת גילם לא אובחנו. הפרעת קשב וריכוז מתארת מצב שבו יש קושי גדול להתרכז במשימות יומיומיות, שאנו צריכים או חייבים לבצע. אנו מרגישים שאנחנו לא יכולים להתרכז במשימה, בעבודה, בשיחה או בכל דבר אחר. דעתנו מוסחת בקלות ואנו מרגישים לא ממוקדים. אצל ילדים קל לראות מהי הפרעת קשב וריכוז. הם אינם ממוקדים בבית הספר, בבית, בלימודים בכיתה, בלימודים בבית, עם חברים ועוד. הפרעת קשב וריכוז מוגדרת הלכה למעשה כאשר יש צורך להתמקד במשימה ספציפית, אבל אין לי יכולת. כמו שהגוף בהרבה מצבים לא בכושר , כך בהפרעת קשב וריכוז המוח לא בכושר.

הפרעת קשב וריכוז תסמינים

  •  חוסר קשב
  • הפראקטיביות
  • אימפולסיביות
  • שינויים במצב הרוח
  • חולמנות
  • דחיינות
  • דיכאון

אבחון הפרעת קשב וריכוז -איך מאבחנים הפרעת קשב וריכוז?

במשוב המרכז לביופידבק אינטגרטיבי אנו יודעים לאבחן הפרעות קשב וריכוז באמצעות טכנולוגיה מתקדמת של ביופידבק נוירופידבק והג (פירוט נרחב על כל שיטה הקליקו על הלינק).

כדי להבין מהי הפרעת קשב וריכוז, נצטרך להבין קצת כיצד המוח עובד. למוח יש פעילות חשמלית שמוכרת כגלי מוח. גלי המוח נמדדים בממד שנקרא הרץ, שמבטאים מחזורים בשניה או כמה פעמים בשניה אנו רואים גלים בגרף. המדע חילק את גלי המוח לקבוצות כך שיש גלי אלפא- גלי ביטא- גלי תיטא – גלי דלתא ועוד.בתמונות שלמטה תוכלו לראות את גלי המוח בפעולה.

גלי מוח מסג תיטא
גלי מוח מסוג אלפא
גלי מוח מסוג ביטא

חשוב להבין שלכל טווח של קבוצת גלי מוח יש איכות מסויימת. למשל גלי מוח מסוג ביטא מאפיינים אדם מרוכז בעוד שאצל אדם עם הפרעות קשב וריכוז נראה עוצמה גדולה של גלי תיטא – שמאפיינים חוסר ריכוז ואפילו ריחוף מסוים. כדי לבצע אבחון מדוייק ומדעי אנו משתמשים בטכנולוגיית הנוירופידבק. באמצעות הנוירופידבק אנו יכולים לבצע אבחון מדויק של מה שקורה לנו במוח, לדעת בדיוק מה מפריע לנו להתרכז ויותר מכך לטפל בבעיה.

 

הפרעת קשב וריכוז -טיפול באמצעות נוירופידבק

נוירופידבק - משוב המרכז לביופידבק אינטגרטיבי

אז איך בעצם מודדים את עוצמת גלי המוח ואיך מטפלים בהפרעת קשב וריכוז?

במשוב המרכז לביופידבק אינטגרטיבי אנו משתמשים בטכנולוגיה מדעית ומשוכללת, מהמתקדמות בעולם. השיטה שאנו משתמשים כדי לאבחן ולטפל הפרעות קשב וריכוז נקראת נוירופידבק. כדי לעשות אבחון אנו מצמידים חיישנים על הקרקפת שמוצמדים באמצעות ספוגים. החיישנים מודדים את הפעילות החשמלית של  המוח, יותר מאלף פעמים בשניה. המידע שמתקבל מועבר לתוכנת מחשב משוכללת שיודעת לפענח ולבדוק מה קורה לנו במוח מבחינת דפוסי גלי המוח. בפגישה הראשונה שבה נעשה האבחון רואים המטפל והמטופל את דפוסי המוח, רואים את מקור הבעיה להפרעת הקשב והריכוז כפי שהיא מתבטאת בדפוסי גלי המוח ובהתאם לכך נקבעת תוכנית טיפולית להמשך.

 

ככה רואים את גלי המוח באמצעות תוכנת מחשב

הפרעת קשב וריכוז טיפול

בהפרעת קשב וריכוז המטרה היא להגביר את גלי המוח שאחראיים לריכוז ולהקטין את גלי המוח שאחראיים לחוסר ריכוז ולריחוף. לאחר שנעשה האבחון ואנו יודעים במדוייק מה גורם לחוסר ריכוז אנו מתחילים לאמן את המוח לחזור להיות בכושר ולהיות מרוכז. השיטה שבה אנו משתמשים נקראת נוירופידבק. נוירו משמעה מידע על גלי המוח ופידבק מתן משוב למוח, כדי שיידע היכן הוא נמצא וילמד לתקן. כאמור החיישנים שמוצמדים לקרקפת נותנים לנו את המידע איך לאמן את המוח במדוייק ובצורה מדעית.

אז איך מאמנים את המוח בנוירופידבק לחזור ולהיות מרוכז?

לאחר האבחון מתבצע הטיפול. המטופל מתחבר לחיישנים שמראים למטפל את מצב גלי המוח של המטופל. המטופל מצידו מקבל פידבק או משוב על מה שקורה לו זמן אמת. בכל פעם שהמוח נכנס למצב של ריכוז המטופל מקבל פידבק. פידבק יכול להיות צליל, תמונה או אפילו סרט. כך למשל אם הפידבק הוא צלילי נשמע צליל בכל פעם שהמוח מגביר את גלי הריכוז – גלי הביטא- לאורך סידרת טיפולים המוח ילמד לייצר יותר צלילים והמשמעות היא שהוא יותר מרוכז. לאורך זמן המוח ילמד להכנס למצב יותר מרוכז באופן רצוני וכך אנו מתגברים על הפרעת הקשב והריכוז שהיתה לנו.

 

אימון גלי המוח לטיפול בהפרעת קשב וריכוז. המטופל יקבל צליל כל פעם שהוא מרוכז. הוא "מלמד " את המוח להתרכז.
נוירופידבק
החיישנים מוצמדים לקרקפת הילדה מקבלת פידבק מהמוח. בכל פעם שהיא מרוכזת היא מצליחה יותר במשחק.
הילד מקבל פידבק בכל פעם שהוא מרוכז הוא מצליח יותר במשחק שמולו המטפל רואה את גלי המוח במסך משלו ומאתגר את הילד להתרכז

השאירו פרטים ונחזור אליכם

סמסו לנו בווטטסאפ

לחצו על כפתור הוטאסאפ שלנו ותוכלו להתייעץ עם מטפל בכיר ובאנונימיות.

משוב המרכז לביופידבק אינטגרטיבי

0524-211006

אנו מטפלים בפתח תקווה ובתל אביב

דילוג לתוכן