שאלות נפוצות

שאלות נפוצות

אנחנו יודעים שיש לך שאלות בנוגע לביופידבק לטיפולים ולדרכי הטיפול של 

קליניקת משוב המרכז לביופידבק אינטגרטיבי שלנו. 

לכן קיבצנו את הנפוצות ביותר מביניהן והשבנו בצורה מפורטת.

ביופידבק|נוירופידבק|שאלות ותשובות

ביופידבק

ביופידבק הוא שם כללי לקבוצת טיפולים שנותנים משוב או פידבק על ממדדים גופניים ומוחיים שהנתונים מתקבלים באמצעות חיישנים. החיישנים מחוברים לגוף או למצח או לקרקפת. כל שיטה בביופידבק מודדת מדדים גופניים או מוחיים בהתאם לחיישנים. החיישנים נותנים לנו פידבק או משוב על המתרחש בגוף ובמוח. הפידבק יכול להיות צליל גרף תמונה או סרט.  

בכל פעם שהגוף או המוח חוזרים לאיזון נשמע צליל, ברגע שהם יוצאים מאיזון הצליל יפסק. ככה המטופל לומד מתי המצב הוא טוב לו או לא. לאורך זמן המטופל לומד לחזור לאיזון באופן רצוני והתוצאה שיפור ניכר בבעיה או אפילו העלות מוחלטת. תלוי בבעיה ובחומרתה. 

הסבר מפורט תוכלו למצוא בעמוד הבית וגם בסרגל תחת הקטגוריה שיטות טיפול.

לביופידבק יש שלושה דרכים לטיפול בבעיות השונות 

  1. ביופידבק גופני
  2. HEG  הג זרימת דם למוח
  3. נוירופידבק  פעילות החשמלית של המוח
 

ההבדל בין שלושת הדרכים הוא במה אנו רוצים לטפל בצורה הכי יעילה ומהירה ובסוג החיישנים. אם אנחנו רוצים לטפל בבעיות נשימה הביופידבק הגופני יהיה הבחירה המועדפת, מכיוון שהחיישנים מחוברים לגוף. אם נרצה לטפל בבעיות קשב וריכוז נוירופידבק תהייה השיטה המועדפת מכיוון שנרצה ללמד את המוח להיות מרוכז  ולכן החיישנים יהיו מחוברים לקרקפת.

אם יש לנו מיגרנות הדרך השניה HEG  תהייה מועדפת מכיוון שנרצה לעבוד על זרימת דם למוח.

 

קליניקת משוב היא בין היחידות בארץ שמשתמשת בשלושת הדרכים, ונעזרת בטכנולוגיה מהמתקדמות בעולם.

במטרה לבדוק מה קורה בגוף ובמוח אנו חייבים אמצעי מסויים שיוכל למדוד בצורה מדעית ומדוייקת מה קורה לנו בגוף ובמוח. 

שיש לנו חום אנו נעזרים במדחום. מדחום היא דוגמא מצויינת לחיישן שבלעדיו לא נדע בצורה מדוייקת כמה חום יש לנו אם צריך רק כדור או שחייבים ללכת לבית חולים.

ההבדל הוא שהחיישנים בעולם הביופידבק הם משוכללים מאוד ונותנים לנו מידע ממוחשב ובזמן אמיתי . למעשה החיישנים יכולים למדוד שינויים ברמת מדידה של עד  2000 פעמים בשניה. 

בפגישה הראשונה לאחר שיחת הכרות והכרת הבעיה נעשה איבחון מיקצועי בשלושת דרכי הביופידבק . המטפל למעשה  את באמצעות הנתונים שהוא מקבל מהחיישנים  באיזה דרך הכי טוב לטפל בבעיה. לרוב הטיפול נעשה בשילוב של שלושת השיטות בו זמנית.

קליניקת משוב המרכז לביופידבק אינטגרטיבי, נעזרת בטכנולוגיה מהמתקדמות בעולם בתחום הביופידבק. היא בין היחידות בארץ שמציעה את שלושת דרכי הביופידבק במקום אחד.

הקליניקה מעניקה שירות איכותי ומיקצועי, לכל מטופליה, ובעלת ניסיון רב בטיפול בבעיות קשב וריכוז, חרדה , סטרס, בעיות שינה, מיגרנות ועוד. הקליניקה מעניקה שירות אישי באווירה ביתית ודיסקרטית.

מחקרים בתחום מצביעים על אחוזי הצלחה גבוהים במיוחד 70%-90%.

בטיפול בביופידבק הגופני המטול הוא אקטיבי ונדרש לתרגל בבית את מה שהוא לומד בקליניקה הלכה למעשה. ככל שהמטופל יתרגל יותר אחוזי ההצלחה יעלו בהתאם 

 

נוירופידבק

נוירופידבק היא הדרך השלישית  שבה אנו מטפלים בקליניקת משוב., שבאמצעותה מצמידים חיישנים על הקרקפת במטרה לבדוק את הפעילות החשמלית של המוח – את גלי המוח עצמם.  גלי מוח בעוצמה חריגה או פעילות חשמלית חריגה במקומות שונים במוח מעידה על בעיה.

 

המוח מורכב מתאי עצב שמעבירים אינפורמציה מסוגים שונים האחד לשני. חלק מהאינפורמציה הזו הם אותות חשמליים. הפעילות החשמלית של המוח מתחלקת לכמה קטגוריות של גלי מוח. לכל קטגוריה יש שם.  באופן כללי יש גלי תטא, גלי דלטא, גלי אלפא, גלי ביטא ועוד. לכל קטגוריה יש איכות גופנית ופסיכולוגית שמשפיעה עלינו.

גלים בעוצמה חזקה או חלשה -שמבטאת פעילות חשמלית  חזקה או חלשה- במקומות מסוימים במוח מעידה על בעיות שיכולות להיות מטופלות בנוירופידבק.

חיישנים מתחברים לקרקפת ומודדים את גלי המוח. בטיפול הראשוני מבצעים איבחון כדי לבדוק את התפלגות הפעילות החשמלית של המוח. מאתרים את מוקדי הבעיה – היכן יש פעילות חשמלית חלשה או חזקה וקובעים פרוטוקול טיפולי. 

מרגע שנקבע הפרוטוקול הטיפולי- במילים פשוטות איך בעצם מטפלים במוקד הבעיה. המטפל מצמיד חיישנים לקרקפת של המטופל באמצעות ספוגים והטיפול מתחיל. 

החיישנים מעבירים  למחשב את דפוס גלי המוח ממש אונליין. המטופל יושב על כסא נוח וצופה במסך שבו מוקרן סרט, מצד שני המטפל יושב ורואה מסך אחר שבו מוקרנים הנתונים בזמן אמת של גלי המוח. 

 מעכשיו המטופל מתבונן במסך שלו וצופה בסרט. בכל זמן שהמוח מייצר את גלי המוח הרצויים הסרט מוקרן בצורה בהירה ורגילה. ברגע שהמוח לא מייצר את הגלים הרצויים המסך יוחשך והסרט יוקרן במטושטש.

לאורך סידרת טיפולים, המוח לומד להגיע למצב שבו הסרט נראה ברור ולא מטושטש. למעשה כאשר המוח למד להקרין את הסרט בצורה ברורה וחדה, הוא למד לייצר יותר ויותר גלים תקינים. במילים  אחרות המוח למד לפעול בצורה טובה יותר. לאורך סידרת טיפולים המוח יפעל בצורה תקינה יותר וזה יתבטא בשיפור הסימפטומים וימגר את מקור הבעיה בחיי היומיום.

התהליך הטיפולי נעשה ברבדים עמוקים ורובם לא מודעים שבו המוח לומד לראות את עצמו ולתקן. כל טיפול נמשך שעה, 

מספר הפגישות תלוי באופי הבעיה במשך שלה ובהיסטוריה של המטופל. ישנם בעיות שמצריכות טיפולים לעומת זאת טיפול בבעיות דיכאון מצריכות 30-40 טיפולים. חשוב לזכור שהתהליך הטיפולי הוא מאוד אישי ומותאם לצרכים של המטופל. לרוב שיטת הטיפול של מרכז משוב לביופידבק אינטגרטיבי מביאה לתוצאות מהירות במגבלת ההאפשר.

מחקים בתחום הנוירופידבק נערכים מאז שנות שיבעים בארץ ובעולם. המחקרים מצביעים על אחוזי הצלחה גבוהים מאוד בין 80%-90%

רוב המחקרים מצביעים על שיפור ניכר בבעיה ובסימפטומים שהלוו אליה. מחקרים מראים על הצלחה גבוהה בטיפול בבעיות קשב וריכוז, חרדות, בעיות שינה, דיכאון מיגרנות ועוד.

השאירו פרטים ונחזור אליכם

סמסו לנו בווטטסאפ

לחצו על כפתור הוטאסאפ שלנו ותוכלו להתייעץ עם מטפל בכיר ובאנונימיות.

משוב המרכז לביופידבק אינטגרטיבי

0524-211006

אנו מטפלים בפתח תקווה ובתל אביב

צור קשר

אנו תמיד זמינים כדי לעזור לך. בין אם זו בעיית תמיכה, שאלה לגבי מוצר שלנו, או כל שאילה אחרת, אנחנו כאן כדי להשיב לבקשתך.

דילוג לתוכן